by Media XPRIMM
XPRIMM TV
CAMPANIE SUSTINUTA DE:
      



Suport Online Contact
Trei piloni de crestere in asigurari: digitalul, resursa umana si sanatatea financiara
Cresterea sectorului global al asigurarilor va ramane modesta, conform prognozelor, iar companiile trebuie sa se orienteze spre tehnologie si initiative inovatoare, prin care sa optimizeze costurile, sa incurajeze o distributie mai ampla si extinderea pietei potentiale si sa exploreze segmentele de nisa locale pentru a stimula cresterea, releva raportul EY Insurance Outlook 2019.

Desi asigurarile de viata si asigurarile generale au inregistrat o crestere lenta per total, asigurarile generale au evoluat mai bine pe pietele din America de Nord si de Sud si din Asia-Pacific.

Piata europeana a asigurarilor, dupa un an 2017 usor pozitiv, incetineste din nou in 2018, intr-un ritm diferit in pietele de pe continent.

"Piata din Romania nu este neaparat aliniata cu cea europeana, daca ne uitam la raportul asigurari de viata versus generale (21% asigurari de viata in Romania fata de 60% in Europa). Cu toate acestea, tendintele de dezvoltare se bazeaza pe nevoi similare cum ar fi: o educatie financiara adecvata, o interactiune usoara cu clientii (asa cum acestia s-au obisnuit in alte sectoare), platforme si tehnologii avansate. Digitalizarea insa nu ar trebui sa fie un scop in sine, factorii culturali si umani fiind cel putin la fel de importanti", declara spune Alina DIMITRIU, Partener in cadrul Departamentului de Audit al EY Romania.

"Poate chiar mai mult decat in alte sectoare sau in alte tari europene, pentru a atrage resurse talentate intr-un mediu extraordinar de competitiv, asiguratorii din Romania trebuie sa comunice o imagine proaspata despre ei insisi, prezentand directiile de inovare in care multi dintre ei s-au angajat deja cu mult entuziasm", adauga Alina DIMITRIU.

Asiguratorii de viata se confrunta cu dificultati legate de problemele de reglementare, de sistemul de distributie invechit si de lipsa de produse relevante pentru nevoile in schimbare ale clientilor. Ca raspuns la aceste provocari, raportul EY prezinta cateva recomandari strategice si tactice, printre care: extinderea propunerii de valoare a produselor astfel incat sa includa conceptul de sanatate financiara, incheierea de parteneriate cu companiile InsurTech pentru marirea pietei potentiale, inovarea si dezvoltarea de noi produse, spre deosebire de simpla conformare la normele de reglementare, si transformarea digitala pentru sprijinirea inovatiei si pentru lansarea rapida de noi produse.

Sectorul asigurarilor generale a inregistrat o crestere considerabila. Totusi, acesta se poate confrunta cu dificultati generate de prelungirea perioadei de incetinire a cresterii economice. Pentru a gestiona aceste dificultati, raportul identifica cateva oportunitati cheie: utilizarea tehnologiilor avansate, precum inteligenta artificiala (AI) si internetul lucrurilor (IoT) pentru analize exacte, adaptarea la exigentele tot mai mari ale clientilor, parteneriate cu companiile InsurTech in vederea inovarii si intrarii pe alte piete si exploatarea segmentelor de nisa aflate in crestere rapida, precum asigurarile de sanatate si asigurarile cibernetice din regiunea Asia-Pacific.

Trei imperative pentru crestere:
  1. Transformarea digitala nu mai este optionala, ci necesara pentru optimizarea costurilor si pentru investitiile in domenii inovatoare si relevante
    Presiunile asupra marjei de profit fac din eficientizarea costurilor, un obiectiv mai important ca niciodata. In toate regiunile, asiguratorii ar trebui sa-si defineasca cu atentie modele operationale si sa implementeze tehnologii care sa asigure imbunatatiri pe termen scurt si lung in ceea ce priveste costurile si performantele.
    Raportul identifica principalele tehnologii pe care asiguratorii ar trebui sa le aiba in vedere in cadrul programelor lor de transformare:
    - Blockchain pentru autentificare, subscriere si atribuirea cererilor de despagubire
    - IoT pentru subscrierea exacta a politelor prin intermediul datelor in timp real si reducerea sau eliminarea cererilor de despagubire prin intermediul serviciilor aliate
    - AI pentru imbunatatirea interactiunii cu clientii intr-un mod eficient din perspectiva costurilor si optimizarea gestionarii cererilor de despagubire, in special in cazurile simple (de exemplu, daune asupra automobilelor)
  2. Distributie: o abordare umana si digitala, nu umana sau digitala
    Clientii se asteapta ca tranzactiile lor cu asiguratorii sa aiba loc din ce in ce mai mult prin intermediul canalelor directe si online, care prezinta avantajele unei transparente mai mari si ale unei interactiuni mai bune. De asemenea, studiul arata ca, de cele mai multe ori, clientii solicita sfatul expertilor inainte de a lua decizia unei investitii importante. In America de Nord si de Sud si in Europa, multi asiguratori investesc in domeniul InsurTech pentru a imbunatati distributia si a optimiza costurile. Complexitatea crescuta din regiunea Asia-Pacific provine din rolul critic al agentilor si partenerilor de bancassurance in lantul valoric.
    Avand adeseori radacini profund traditionale, asiguratorii se regasesc, de multe ori, in situatia de a se confrunta cu problema identificarii propriului rol intr-un ecosistem bazat pe tehnologie si a modului de colaborare cu companiile InsurTech. Conform concluziilor raportului, e timpul ca asiguratorii sa ia o decizie in privinta capacitatilor pe care ar trebui sa le detina si sa le gestioneze intern si cele pe care ar trebui sa le externalizeze. De asemenea, asiguratorii trebuie sa isi digitalizeze interactiunea cu clientii si sa dezvolte produse optimizate, dedicate tuturor canalelor, completate cu noi servicii de consultanta care sa construiasca increderea si sa consolideze fidelitatea clientilor.
  3. Propunere de valoare cheie din partea asiguratorilor de viata: sanatate financiara, nu doar o simpla asigurare
Este clar faptul ca, in prezent, consumatorii cumpara din ce in ce mai putine asigurari de viata si anuitati decat in trecut. Transformarea preferintelor clientilor este cea care a determinat aceasta schimbare. De exemplu, membrii generatiei Y sunt mai putin inclinati spre maximizarea sanatatii financiare (de exemplu, prin investitiile in asigurari), preferand in schimb sa investeasca in experiente, precum calatoriile si recreerea.

Raportul sugereaza ca, pentru a-si pastra viabilitatea, produsele de asigurari de viata trebuie sa se schimbe radical si sa devina ceva ce clientii inteleg, isi doresc si pretuiesc. Pentru a gestiona aceasta schimbare generationala de perspectiva, este necesara o strategie multidirectionala orientata spre sanatatea financiara generala. De exemplu, dezvoltarea de noi produse relevante si accesibile, care sa satisfaca toate aspectele legate de sanatatea financiara, inclusiv protectie, pensie si sanatate, si chiar sa asigure mijloacele de gestionare a finantelor cotidiene. Mai mult, comunicarea si educarea devin necesare in vederea cresterii popularitatii acestor produse.

TOTUL DESPRE ASIGURARILE DE VIATA

Pe scurt, asigurarile de viata sunt produse financiare oferite de catre companii specializate care ofera, de la caz...

DE CE AM NEVOIE DE O ASIGURARE?

In general companiile de asigurari pun la dispozitia clientilor o multitudine de motive pentru a incheia o polita....

RISCURI ACOPERITE

Principalul risc acoperit de o asigurare de viata este decesul. Cu toate acestea, asigurarile de viata pot...

CE POLITA MI SE POTRIVESTE?

In primul rand trebuie sa decizi daca doresti o asigurare care sa ofere numai protectie (deci fara componenta...

CUM INCHEI O ASIGURARE?

Recomandam parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Alegerea unei companii de asigurare sau a unui broker de asigurare...

TIPURI DE PRODUSE

Functie de combinatia de riscuri acoperite si beneficii, exista o larga varietate de produse de asigurare de...

Top stiri Asigurari de Viata